Do obsługi Generatora zalecamy korzystanie z przeglądarek internetowych zgodnych ze standardem W3C np. FireFox 2,
Opera 9, Netscape 8, Safari. Generator działa również w przeglądarce Internet Explorer w wersjach 6 i 7.
Generator Wniosków o płatność służy do sporządzania Wniosków o płatność w ramach I i II Osi Priorytetowej RPO WL na lata 2007 - 2013.
Informacje niezbędne do prawidłowego przygotowania Wniosków o płatność znajdują się na stronie internetowej LAWP www.lawp.lubelskie.pl.
Instrukcja obsługi Generatora:
1. Rozpoczęcie pracy z generatorem
Rozpoczynając pracę z Generatorem konieczne jest zaimportowanie danych z pliku XML wniosku o dofinansowanie. Należy wybrać
polecenie „Przeglądaj...”.W okienku, które się pojawi, należy wskazać plik XML, zawierający dane z Wniosku o płatność do wczytania.
Następnie należy zaznaczyć opcję „Wczytywany plik XML jest plikiem Wniosku Aplikacyjnego, z którego należy zaimportować dane do Wniosku
o płatność” i wybrać w Generatorze polecenie „Wczytaj”.
2. Wypełnianie Wniosku o płatność
Aby prawidłowo sporządzić Wniosek o płatność należy uzupełnić wszystkie jego części od 1 do 22, wybierając w menu po lewej stronie właściwą sekcję.
W poszczególnych sekcjach Generatora pojawią się pola, listy i tabele, które należy wypełnić zgodnie z Instrukcją wypełniania Wniosku o płatność.
Zalecamy wypełnianie kolejno poszczególnych części, chociaż zachowanie kolejności ich wypełniania nie jest obowiązkowe.
Do każdego punktu w Generatorze przyporządkowana jest pomoc, dostępna po kliknięciu ikony znaku zapytania.
Uwaga !
Aby wybrać poprzednią zakładkę nie należy korzystać z przycisku powrotu do poprzedniej strony.
W przypadku gdy w wyniku tego działania pojawi się informacja o wygaśnięciu strony należy odświeżyć zawartość przeglądarki naciskając klawisz F5. Wpisane dane
zostaną przywrócone ale istnieje możliwość utraty zmian wprowadzonych na ostatnio wybranej zakładce.
3. Sprawdzenie poprawności wypełnienia Wniosku o płatność (walidacja)
Aby sprawdzić, czy Wniosek o płatność został poprawnie sporządzony, należy w menu po lewej stronie wybrać polecenie „Sprawdź formularz”.
W przypadku gdy Wniosek o płatność zawiera błędy, ich lista zostanie wyświetlona w środkowej części na czerwonym tle.
Jeżeli Wniosek o płatność został wypełniony poprawnie, informacja o tym fakcie zostanie wyświetlona w środkowej części na zielonym tle.
Sprawdzenie poprawności Wniosku o płatność jest etapem obowiązkowym przed sporządzeniem wydruku do pliku PDF.
4. Zapis do pliku XML
Aby zapisać dane z Generatora Wniosków do pliku, należy w menu po lewej stronie wybrać polecenie „Zapisz do XML”.
Pojawi się okienko zapisu pliku, w którym należy wybrać polecenie „Zapisz plik”, a następnie wybrać miejsce, gdzie zostanie zapisany
Wniosek o płatność (nazwa polecenia może być różna w zależności od używanej przeglądarki internetowej).
Plik Wniosku o płatność w formacie XML należy nagrać na płytę CD lub DVD i dołączyć do składanej wersji papierowej. Za wersję
elektroniczną rozumie się plik w formacie XML.
Wersja elektroniczna oraz papierowa Wniosku o płatność muszą być ze sobą zgodne tzn. muszą mieć taką samą sumę kontrolną.
5. Odczyt z pliku XML
Aby wczytać dane do Generatora Wniosków z pliku XML należy w menu po lewej stronie wybrać polecenie „Wczytaj XML”.
Pojawi się opcja „Wczytywanie Wniosku o płatność z pliku XML”. Należy wybrać polecenie „Przeglądaj...”.W okienku, które
się pojawi, należy wskazać plik XML, zawierający dane z Wniosku o płatność do wczytania.
Następnie, aby potwierdzić wybór należy wybrać w Generatorze polecenie „Wczytaj”.
Uwaga!
Informacja o innej wersji, w której został przygotowany wczytany Wniosek o płatność, nie jest traktowana jako błąd lecz, jest jedynie
informacją dla Beneficjenta. Aby zaktualizować plik XML do nowej wersji Generatora należy po wczytaniu pliku XML ponownie go zapisać zgodnie z instrukcją z pkt. 3.
6. Wydruk do pliku PDF
Aby sporządzić wydruk Wniosku o płatność należy w menu po lewej stronie wybrać polecenie „Wydruk do PDF”. System wygeneruje
automatycznie plik w formacie PDF, który będzie można zapisać na dysku lub otworzyć w przeglądarce plików PDF. Prawidłowy wydruk Wniosku o płatność możliwy jest
tylko z poziomu przeglądarki PDF po uprzednim jego zapisaniu na dysku.
Uwaga !
Wniosek o płatność, który nie przeszedł sprawdzenia poprawności (walidacji), będzie opatrzony informacją
„--- WYDRUK PRÓBNY ---” umieszczoną w nagłówku i stopce dokumentu. Taki Wniosek o płatność nie będzie uznany za dokument
poprawnie wypełniony.
7. Zgłaszanie problemów i uwag
W przypadku znalezienia błędów w działaniu Generatora lub napotkania problemów w czasie wypełniania Wniosku prosimy o przesłanie uwag za pomocą
formularza dostępnego po wybraniu polecenia „Zgłoś problem”. Dane z tego formularza trafiają bezpośrednio do służb informatycznych, co spowoduje skrócenie
czasu oczekiwania na wyjaśnienie problemu bądź też wprowadzenie niezbędnych poprawek do Generatora.